bedrijfsanimatie

 

Door middel van een animatie kun je jouw bedrijf, idee, dienst of proces echt tot leven brengen. Een animatiebedrijf kan een effectieve en informatieve bedrijfsanimatie maken waarmee je complexen zaken simpel kunt overbrengen. Dit is onder andere erg populair onder tech bedrijven die willen uitleggen hoe hun app of website werkt. Een complexe boodschap is niet altijd even makkelijk over te brengen. Een bedrijfsanimatie helpt je verder.

 

Korte bedrijfsanimatie

 

Een bedrijfsanimatie is ongeveer een minuut tot anderhalve minuut lang. Binnen deze tijd kun je de aandacht van de kijker vasthouden en veel informatie overbrengen. Anders dan tekst stimuleert de video het visuele geheugen van de kijker. Hierdoor blijft de boodschap een stuk beter hangen. Nog een voordeel van een video is dat deze gemakkelijk gedeeld kan worden, zowel door jouzelf als door de kijker. Deel deze bijvoorbeeld via je nieuwsbrief, website en verschillende social media kanalen zoals YouTube en Facebook. Ook kan het erg nuttig zijn om een bedrijfsanimatie te laten maken als je binnenkort op een beurs staat. Zo kun je zonder al te veel woorden uitleggen wie je bent en wat je doet door deze af te spelen op een scherm bij de stand.

 

Hoe werkt een animatiebedrijf?

 

Een animatiebedrijf helpt jou om jouw boodschap, verhaal, dienst of product uit te leggen, snel en simpel. Vaak werken deze bedrijven met een vaste prijs voor het hele project. De eerste meeting bestaat uit een briefing waarbij jij uit kunt leggen waar je naar op zoek bent. Vervolgens wordt er een voorstel gedaan en een storyboard uitgewerkt. Het animatiebedrijf zorgt voor een professionele voice-over en het animeren. Zodra de bedrijfsanimatie klaar is, is er doorgaans nog een correctieronde mogelijk zodat je zeker weet dat het product voldoet aan jouw wensen. De samenwerking eindigt met de oplevering in het gewenste formaat.

 

Doel van de animatie

 

De animatie kan voor verschillende doeleinden worden ingezet. Zo kan een bedrijfsanimatie zorgen voor meer naamsbekendheid en is dit een uitstekend middel om leads binnen te halen. Ook kun je sturen op downloads, bijvoorbeeld bij een app, of verkopen. Door het animatiebedrijf duidelijk te laten weten wat de doelen zijn kan de video hier optimaal op aangepast worden. De kracht van video is dat dit de aandacht van jouw potentiƫle klanten lang vast houdt, waardoor je jouw product of dienst duidelijk toe kunt lichten. Zeker wanneer je deze boodschap onder de juiste doelgroep verspreid kun je prachtige resultaten behalen.

Bedrijfsanimatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *